joi, 19 mai 2011

Campania:"Discriminarea femeilor la locul de munca"


Introducere
MOTIVAREA ALEGERII TEMEI

             Am ales aceasta tema deoarece pentru majoritatea femeilor, locul de munca reprezinta inca o lume a  barbatilor .Multe femei sustin ca promovarile  sunt dinainte adjudecate de catre barbati. Exista nenumarate femei ce au fost victime ale unei experiente de  tip sexist la locul de munca ,in timp ce barbatii considera ca discriminarea nu reprezinta deloc o problema.
           De multe ori o astfel de problema este minimalizata chiar de femei care nu au puterea necesara sa depuna o plangere sau sa vorbeasca cu angajatorul atunci cand sunt victimele unor astfel de comportamente .Femeilor le este frica sa nu fie ridiculizate sau sa nu lase o impresie negativa in fata superiorilor.
            Se spune adesea :” Femeile au ales sa stea acasa” sau “ femeile nu au votat femei pe listele de candidati “ sau “ femeile cresc copiii care urmeaza sa fie barbati”.Atat femeile cat si barbatii privesc si percep lumea prin prisma unor scheme de  gandire mostenite care dau expresie relatiilor de putere de  gen existente la un moment dat.

                              Femeile intampina pe piata muncii mai multe dificultati decat barbatii.
            Deşi, societatea informationala ofera mai multe oportunitati de incadrare a femeilor in diverse activitati ca rezultat al „intelectualizarii” muncii, putem constata cu usurinta ca acestea intampina suficiente dificultati pe piata muncii. In mare parte, acestea sunt legate de: cautarea unui loc de munca, programele de munca rigide, salarizare etc. In afara de aceasta, influenta diferitor factori de ordin intern si extern,cum ar fi: globalizarea, imbatranirea populaţiei, migrarea, echilibrul dintre activitatea profesionala si viata de familie, educatia pe tot parcursul vietii, securitatea si sanatatea la locul de munca etc., au implicatii, directe sau indirecte, asupra ocuparii fortei de munca feminine.  O alta dificultate cu care se confrunta femeile pe piata muncii tine de tratarea cu inferioritate a femeilor. Exista foarte multe cazuri cand femeia este tratata cu inferioritate pe piata muncii si nu este pusa in conditii echitabile cu barbatii. Aceasta este determinat de caracterul patriarhal al societatii si al mentalitatii ca locul femeii este la cratita iar barbatul este superior. Drept consecinta  insasi femeia crede ca feminitatea inseamna doar conditia de sotie si mama.

OBIECTIVELE CAMPANIEI

1.Crearea  unei imagini  pozitive  a femeilor cu varsta cuprinsa intre 45-50,din Focsani,  pe piaţa muncii  prin evidenţierea calităţilor deosebite ale acestora;
2.Combaterea stereotipurilor negative cu care sunt tratate femeile cu varsta cuprinsa intre 45-50 de ani ,din  Focsani, pe piaţa muncii prin implicarea mai activă a organizaţiilor non guvernamentale.


Ipotezele campaniei
1.Nivelul evidentierii calitatilor femeilor cu varsta cuprinsa intre 45 -50 de ani, din Focsani, este mai scazut decat cel din randul femeilor cu varsta cuprinsa intre 25-30 de ani;
2.Cu cat sunt combatute mai mult stereotipurile negative cu care sunt tratate femeile cu varsta cuprinsa intre 45-50 de ani ,din Focsani,cu atat ele  vor fi implicate mai activ pe piata muncii.

GRUPUL TINTA
Am ales ca grup tinta femeile cu varsta cuprinsa intre 45-50 de ani din Focsani.



Metodologia
Am aplicat 20 de chestionare in randul femeilor cu varsta cuprinsa intre 45-50 de ani , in cadrul Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectiei Copilului Focsani.






                                             Publicat de:Cristescu Cristina, Tirila Alexandra si Donisa Petronela

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu